główna zawartość strony

Międzyzdroje, Świnoujście, Rostock, Gedser, Kopenhaga, Malmo, Bydgoszcz

28 maja 2018 r. wyruszyliśmy na wycieczkę do Międzyzdrojów zorganizowaną przez Panią Katarzynę Bętkowską przy współpracy biura turystycznego Team Tour. Opieką naszej licznej grupy, bo były nas aż 54 osoby, zajęli się nauczyciele: Pani Hanna Szczygieł oraz Panowie: Tomasz Szczygieł i Grzegorz Kubicki. Wyjechaliśmy o 7 rano, a o 14 zwiedzaliśmy już Wzgórze Zielonka oraz Jezioro Turkusowe. Odwiedziliśmy też najwyższy klif nad Bałtykiem. Mieliśmy również możliwość zobaczyć z bliska Gazoport Świnoujście, zabytkową latarnie morską, która jest największym tego typu obiektem na polskim wybrzeżu a także artyleryjski Fort Gerharda Twierdzy Świnoujście. Po ciekawych opowieściach pani przewodnik pojechaliśmy prosto do hotelu. Następnego dnia, tuż po śniadaniu, odwiedziliśmy Świnoujście. Pani przewodnik opowiadając nam o historii tego miasta oprowadzała nas po nim ukazując uroki tej turystycznej miejscowości. Zarówno w Świnoujściu jak i w Międzyzdrojach, spędziliśmy trochę czasu na plaży i poczuliśmy się jak na wakacjach, bo pogoda naprawdę nam sprzyjała! Wróciliśmy do hotelu wyczerpani, ale zadowoleni, ponieważ czekały na nas kolejne atrakcje. Wieczorem opiekunowie przygotowali dla nas grilla, a wcześniej, pod czujnym opieką pana ratownika, sprawdziliśmy nasze umiejętności pływackie na basenie, który znajdował się na terenie ośrodka. Trzeciego dnia naszego wyjazdu wybraliśmy się do najważniejszego punktu wycieczki – Kopenhagi. Z Międzyzdrojów wyjechaliśmy w nocy, rano byliśmy na miejscu. Zanim jednak zaczęliśmy zwiedzać to miasto przejechaliśmy mostem Oresund łączącym Kopenhagę ze szwedzkim miasteczkiem Malmö. Po krótkim zwiedzaniu wróciliśmy mostem do stolicy Danii. Zaczęliśmy zwiedzać miasto z przewodnikiem zaczynając od syrenki kopenhaskiej. Obserwowaliśmy zmianę warty przy Pałacu Królewskim, podziwialiśmy też fontannę Gefion. Najbardziej relaksującym punktem naszego programu w tym dniu był ponad godzinny rejs kanałami Kopenhagi, podczas którego mogliśmy wszystko jeszcze raz dokładniej zobaczyć. Do hotelu wróciliśmy w nocy. W czwartek o godzinie 9 rano wyjechaliśmy do Krośniewic. Zatrzymaliśmy się w Bydgoszczy, aby pokrótce zwiedzić to miasto wraz z przewodnikiem. Obejrzeliśmy najważniejsze miejsca tego miasta, poszliśmy na spacer nad Brdą. Zanim się obejrzeliśmy, musieliśmy już wracać. Około godziny 19 przyjechaliśmy do Krośniewic, gdzie czekali na nas rodzice. Pogoda dopisała, humory również. Dziękujemy Pani Bętkowskiej za zorganizowanie tak świetnej wycieczki. Dziękujemy również za opiekę naszym wspaniałym nauczycielom!